klickA

علم و فناوری

klickA

علم و فناوری

علم و فناوری

پیوندها

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱- mondlyWORKS یکی از بهترین اپلیکیشنها برای معلمان زبانهای خارجی

این اپلیکشن را میتوان در گروه بهترین برنامهها برای آموزش نیز قرار داد، اما پلتفرم B2B هم آن را به یکی از بهترین اپلیکیشنهای آموزشی برای معلمان، به ویژه معلمان زبانهای خارجی تبدیل میکند.

 

قاعده کلی آن ساده است: همانطور که اپلیکیشنها را به اشتراک میگذاریم تا فیلم تماشا کنیم، اکنون میتوانیم Mondly را به اشتراک بگذاریم تا زبان بیاموزیم. به عنوان یک معلم، به داشبورد که قابل مدیریت است دسترسی دارید، میتوانید کاربران جدید را دعوت کنید، آمارشان را ببینید و پیشرفتشان را پیگیری کنید.

این پلتفرم شامل تمام تجربیان یادگیری زبان است که Mondly تاکنون ایجاد کرده مثل: اپلیکیشن اصلی، ماژول واقعیت افزوده، VR Mondly که اپلیکیشن واقعیت مجازی برای یادگیری زبانهاست و Mondly Kids که اپلیکیشنی برای یادگیری زبان برای بچهها و کودکان نوپاست. بنابراین بسته به هدف شما که میتواند دوره ابتدایی یا دوره متوسطه باشد این اپلیکیشن راه حل اختصاصی برای یادگیری زبان در هر دوره سنی را ارائه میدهد. به علاوه میتوانید MondliWORKS را با اعضای خانواده و همکارانتان نیز شریک شوید.

۲-Slack یک اپلیکیشن بینظیر برای ارتباط بین معلم و والدین

قطعا لازم است تا هم با دانشآموزان و هم والدین آنها ارتباط برقرار کنید و فیسبوک جای مناسبی برای این کار نیست. اخیرا، بیشتر شاهد آن هستیم که معلمان از گروه های فیسبوکی برای برقراری ارتباط استفاده میکنند، اما Slack نسبت به فیسبوک که در آن داستاها و عکسهای شخصی به اشتراک گذاشته میشوند جای مناسبتری است.

علاوه بر این اگر معلم دبیرستان نیستید، احتمالا به کانالی جز فیسبوک برای برقراری ارتباط با دانشآموزانتان نیاز دارید چرا که نوجوانان پس از ۱۳ سالگی مجاز به استفاده از فیسبوک هستند.

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

راز شماره ۱- Listening

ذهن مانند چتر نجات است. تنها در صورت باز بودن کار می کند. “

 

سر جیمز دیوار، دانشمند (۱۸۷۷-۱۹۷۷)

 

برای تلاشی که برای تسلط بیشتر بر زبان انگلیسی انجام می دهید به شما تبریک می گوییم. بسیاری از زبان آموزان ESL می خواهند بدانند آیا می توانند مانند یک انگلیسی زبان بومی انگلیسی صحبت کنند؟ پاسخاین سوال مثبت است!

 

آیا این هدف به راحتی تحقق می یابد؟ خیر، اما ممکن است.

 

ما معتقدیم که شما این مقاله را مطالعه می کنید، زیرا آمادگی و علاقه لازم برای یادگیری را دارید. آیا این در مورد شما صدق می کند؟ به اهداف خود در این زمینه می رسید اگر:

 

الف) دست از تلاش برندارید، و

 

ب) از ایده ها و مفاهیم جدید استقبال کنید.

 

اگر آنچه در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم را انجام دهید، در زبان انگلیسی پیشرفت خواهید کرد.

 

راز شماره ۱: اگر می خواهید روان صحبت کنید، ابتدا باید:

 

گوش کنید ، گوش کنید، گوش کنید،

 

و بعد…

 

بیشتر گوش کنید!

 

این اولین کاری است که هنگام یادگیری یک زبان جدید انجام می دهید – و برای خوب صحبت کردن کاملا ضروری است.

 

تعجب کردید؟ اما این واقعا درست است. هرچه بیشتر گوش کنید، زودتر روی زبان انگلیسی مسلط خواهید شد. گوش کردن همچنین به تقویت یک لهجه بهتر (طبیعی تر) منجر خواهد شد.

 

بسیاری از زبان آموزان به ما می گویند، “متوجه نمی شویم. چگونه گوش کردن به ما کمک می کند تا بهتر صحبت کنیم؟ ”

 

خوب، چگونه یاد گرفتید که به زبان اول خود صحبت کنید؟ وقتی کودک بودید، آیا والدینتان گرامر زبان مادریتان را به شما آموزش دادند؟ آیا در حالیکه مشغول خزیدن روی زمین بودید سعی کردند به شما یاد دهند که بخوانید یا بنویسید؟

 

البته که نه! آنها فقط با شما، با یکدیگر، و با بسیاری از افراد دیگر صحبت کردند.

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید، وقتی کتابی را به زبان مادری خود می خوانید، لازم نیست برای درک مطالب آن تلاش کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک خط را اسکن کرده و آن را در ذهن خود بخوانید. این فرآیند به طور خودکار اتفاق می افتد.

آیا می خواهید در زبان انگلیسی هم به چنین سطحی برسید؟ آیا می خواهید بدون یادگیری تمام واژگان جدید موجود در یک متن در خواندن انگلیسی پیشرفت کنید؟

انجام این کار ممکن است – من این کار را انجام دادم- و مطمئن هستم که شما هم می توانید!

اگر از نظر درک مطلب در سطح متوسط ​​هستید می توانید خواندن داستان های انگلیسی ساده را در یک زمان نسبتاً کوتاه شروع کنید!

اشتباه نکنید – منظور من این نیست که قرار است معجزه ای اتفاق بیفتد. به احتمال زیاد شما باید کلمات جدید زیادی را که در ۲ – ۳ کتاب اول خود می بینید ترجمه کنید. اولین کتابی که در ایرلند خریدم را به یاد می آورم – تاریخچه ایرلند. من در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مشکل داشتم، بنابراین تصمیم گرفتم انگلیسی خود را با خواندن، به خاطر سپردن لغات جدید و مطالعه گرامر بهتر کنم.

البته، این کار مهارت گفتاری زبان انگلیسی من را ارتقا نداد، اما من در آن زمان نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم. بنابراین شروع به خواندن کتاب کردم و مجبور شدم تقریباً تمام وقت خود را صرف پیدا کردن معنی کلمات جدید در فرهنگ لغت کنم. تجربه خوبی نبود اما واژه های بسیاری را به من آموخت.

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

“All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.” – Walt Disney

۱- “همه رویاهای ما می‌توانند به حقیقت تبدیل شوند، اگر ما شجاعت دنبال کردن آنها را داشته باشیم” – والت دیزنی

“The secret of getting ahead is getting started.” – Mark Twain

۲- “راز پیشرفت شروع کردن است” – مارک تواین

“I’ve missed more than 9,000 shots in my career. I’ve lost almost 300 games. 26 times I’ve been trusted to take the game winning shot and missed. I’ve failed over and over and over again in my life and that is why I succeed.” – Michael Jordan

۳- “من بیش از ۹۰۰۰ بلاک شات را از دست داده‌ام. حدود ۳۰۰ بازی را باخته‌ام. ۲۶ بار فکر کردم که بازی را برنده می‌شوم اما باختم. من بارها و بارها در زندگی شکست خوردم و به همین دلیل است که موفق هستم. “- مایکل جردن

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

۱) یک کاغذ خط دار بردارید. کاغذ خط دار به شما کمک می کند که هر حرف را به راحتی و بطور صحیح بنویسید. همچنین این کاغذها به شما در تشخیص تفاوت اندازه حروف بزرگ و کوچک کمک خواهند کرد.

اگر نوشتن حروف الفبا را به فرزند خود می آموزید، همزمان با نوشتن هر حرف با او ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، زمانیکه نوشتن حرفA یاB را یاد گرفت، در مورد تفاوت بین این دو حرف از او سؤال کنید. این به فرزند شما کمک می کند تا هر حرف را به خاطر بسپارد و شکل های مختلف هر حرف را بهتر درک کند.

۲) حرف A را بنویسید. یک خط عمودی زاویه دار به سمت راست بکشید: /. خط عمودی زاویه دار دیگری را به سمت چپ بکشید: \ ، دو خط باید یکدیگر را در قسمت بالا لمس کنند: /\. یک خط افقی در وسط دو خط ایجاد کنید:A .


بهترین روش یادگیری زبان در منزل از صفر (تحقیقات ۲۰۱۹ مجله Effortless)

۳) حرف B را تمرین کنید. یک خط عمودی بکشید: | . در سمت راست آن، دو نیم دایره رسم کنید و به سمت پایین خط بروید: B.


۴) حرف C را تمرین کنید. یک ماه نیمه بکشید، و سمت راست آن را باز بگذارید: C.


۵) حرف D : یک خط عمودی رسم کنید: |. سپس از قسمت بالای سمت راست، یک C برعکس (مرحله ۴) بکشید: D.


۶) حرف E را تمرین کنید. یک خط عمودی بکشید: |. در سمت راست آن سه خط افقی رسم کنید، هر۳ خط باید کوتاهتر از خط اصلی باشند (اگر می خواهید، می توانید خط میانی را کوتاه تر از خطوط بالا و پایین بکشید). یکی بالا، یکی در وسط ، و دیگری در پایین قرار می گیرد: E.


۷) حرف F را امتحان کنید. مانند مرحله ۶ یک حرف E بنویسید، اما خط افقی پایین را حذف کنید: F.


۸) حرف G: مانند مرحله ۴ یک حرف C بنویسید. سپس یک خط افقی بکشید، که از لبه پایین شروع می شود، و به سمت داخل C می رود: G.


۹) حرف H را امتحان کنید. دو خط عمودی کنار یکدیگر بکشید: | | سپس یک خط افقی از وسط آنها رسم کنید، آنها را به یکدیگر وصل کنید: H.

 ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

تحقیقات ثابت کرده اند که حرکت چهره، دست ها، شانه ها و بطور کلی بدن (زبان بدن) تاثیر بسیار بالاتری در فهم منظورتان به مخاطب دارد (۸۰ به ۲۰! –یعنی فقط ۲۰ درصد انتقال مفهوم توسط کلمات و جملات انجام می شود!!)

در درجه اول سعی کنید خیلی طبیعی رفتار کنید و آرام باشید. هماهنگ کردن زبان بدن با کلماتی که بیان می کنید نیاز به ماهها تمرین و زمان دارد. اگر کلمه مثبتی به کار می برید زبان بدنتان هم باید مثبت باشد و برعکس. حرکات اصلی بدن را در ادامه به شما یاد می دهیم ولی تون صدا و نحوه بیان کلمات هم بسیار اهمیت دارد:

  • از تون صدای قوی استفاده کنید تا اعتماد به نفس تان را نشان دهید
  • صدای آرام برای رازآمیز بودن کلام و یا صمیمیت استفاده می شود
  • یک تون صدای بلند که به سمت پایین بودن می رود (مثل جیغ یک دختر) نشان دهنده شگفت زدگی ست
  • در ابتدای ورود به یک کشور سعی کنید کلمات را کاملا شمرده و واضح بیان کنید. بعد از حدود یک ماه خود به خود سرعت شما در عین حفظ وضوح کلام افزایش می یابد
  • همه جای جملات با صدای یکسان صحبت کنید و وقتی به کلمات حساس می رسید یا یک بخش جمله مهم تر است سرعت کلام را کم کنید و تون صدا را کاهش دهید

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی