klickA

علم و فناوری

klickA

علم و فناوری

علم و فناوری

پیوندها

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱-کارایی

همه ما می دانیم که ZBrush یک نرم افزار مجسمه سازی است و برای کار کردن با مدل های سه بعدی با جزئیات بسیار بالا، به یک مش بسیار بزرگ نیاز دارد. در حالی که، در ZBrush برای داشتن گردش کاری منعطف و آسان باید روی مدل هایی با رزولوشن پایین کار کنیم اما، آیا این امکان برای یکمجسمه ساز وجود دارد که همیشه روی یک شی با وضوح پایین کار کند؟

ما اغلب تمایل داریم محدودیت ها را دور بزنیم و از هر فرصتی برای کار روی پرونده های بسیار پیچیده با وضوح بالا و چند ضلعی های نامحدود استفاده کنیم. ZBrush می تواند به راحتی میلیون ها چند ضلعی را اجرا کند اما اگر تعداد چند ضلعی های شما بیشتر باشد سرعت دستگاه شما کند خواهد شد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که، اگر شما یک کامپیوتر یا لپ تاپ با پیکربندی پایین داشته باشید، کار کردن برای شما تبدیل به یک کابوس خواهد شد.

ZBrush در مورد سرعت سیستم با حافظه فعال به شما هشدار می دهد. اگر حافظه فعال شما بالای ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ باشد، بهتر است به Compact now mode تغییر حالت دهید. به این ترتیب ZBrush مش را پاک کرده و به شما اجازه می دهد با عملکردهای پیچیده تر کار کنید حتی اگر دستگاه شما چندان نیرومند نباشد.

Preferences > Memory > Compact Memory

۲-موس تنبل

پس از فعال کردن موس تنبل، مکان از زیر مکان نما به زیر نقطه قلم مو که با موس کشیده می شود، تغییرمی کند. معمولا بر روی صفحه نمایش به صورت یک خط قرمز نمایش داده می شود، نقطه قلم مو را کنترل می کند، و برای ترسیم منحنی های صاف یا جزئیات، بسیار مناسب است.

موس تنبل به طور پیش فرض فعال است. برای فعال و غیر فعال کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید.

Stroke > Lazy Mouse

همچنین می توانید برای این کار از کلید L نیز استفاده کنید.

Stroke موس تنبل به طور پیش فرض خیلی کم است بنابراین ممکن است شما ایده ای در مورد نحوه کار با این ابزار نداشته باشید. اگر با این ابزار آشنایی پیدا کنید و نحوه انجام تنظیمات آن را یاد بگیرید، به آن علاقه مند خواهید شد.

Preferences > Tablet >Lazy – تنظیمات را از ۰٫۵ به ۱ تغییر داده و تغییرات را مشاهده کنید.

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

۱-متن تصادفی ایجاد کنید

در صورت نیاز می توانید Lorem Ipsum (طرح‌نما) را به عنوان نگهدارنده مکان در سند خود اضافه کنید (به عبارتی متن تصادفی را وارد کنید تا در آینده در آن قسمت متن دیگری را بنویسید). تنها کافیست =lorem(p,l) را تایپ کنید و به جای “p” شماره پاراگراف های مورد نظر و به جای “l” تعدادی پاراگراف های مورد نظرتان را جایگزین کنید. همچنین می توانید فقط یک عدد را در داخل پرانتز وارد کنید تا پاراگرافهای زیادی را ایجاد کند. در صورت آماده بودن، مکان نما را در انتهای نوشته قرار داده و Enter را بزنید تا متن شما تولید شود.

همچنین می توانید از random Office documentation gobbledygook به عنوان ابزاریبرای پر کردن مکان مورد نظرخود استفاده کنید. برای این کار می توانید دستور rand(p,l)= را تایپ کنید.

۲- یک ماشین حساب به Word اضافه کنید

Word دارای یک ماشین حساب داخلی است که می تواند به شما در حل درست معادلات سندتان کمک کند. ابتدا با رفتن به File> Options > Quick Access Toolbar و انتخاب All Commands از منوی کشویی آن را به منوی Word اضافه کنید. ماشین حساب را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا آن را به ستون Quick Access Toolbar وارد کنید. سپس برای بازگشت به سند خود بر روی OK کلیک کنید.

متوجه خواهید شد که یک دایره خاکستری کوچک به بالای سند ورد شما اضافه شده است. اکنون می توانید معادلات ریاضی را تایپ کنید. زمانی که آنها را هایلایت کنید رنگ دایره از خاکستری به آبی تغییر می کند. نماد ماشین حساب را فشار دهید تا جواب را محاسبه کند.

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

FEA و آباکوس

FEA مخفف واژه تحلیل عنصری محدود است. بصورت کلی تحلیل‌های مهندسی به دو دسته تقسیم می‌شوند: روش کلاسیک و روش عددی. FEA روشی عددی برای حل مسائل PDE (تفاضل محدود) است( مانند استخراج معادلات انتگرالی از ساختارهای پیچیده ).

برای آغاز تحلیل باید جسم مورد نظر را به تعدادی ناحیه غیر یکسان تقسیم کرد که بوسیله گره‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند

برای هر ناحیه باید متغیرهای وابسته در هر گره را مشخص کنیم (مثل جابجایی). یک تابع درون‌یابی نسبت به مقادیر متغیرهای وابسته در گره‌های هر عنصر تعریف می‌شود:

[K]e{U}e= {F}e

k]e ] ماتریس سختی عنصر است که باتوجه به هندسه، خاصیت ماده و خاصیت عنصر تعریف می‌شود.

U}e }بردار جابجایی عنصر است که مشخص کننده حرکت گره‌ها تحت اعمال نیروی وارده است.

F}e } بردار نیروی عنصر است که نیروی وارده به هر عنصر را مشخص می‌کند.

این تابع برای تمام عناصر تعریف می‌شود و ناحیه تحت بررسی ما مشخص می‌شود(شکل۲).

[K] {U} = {F}

بعد از مشخص کردن شرایط مرزی، معادله حاکم را برای متغیر وابسته در هر گره می‌توان حل نمود. با توجه به جابجایی گره‌های مربوط به عنصر می‌توان تنش و کرنش وارده بر هر عنصر را مشخص نمود.

تئوری مربوط به تحلیل عنصر محدود را در کتاب‌های FEA و FEM می‌توان پیدا نمود.

درحال حاضر، FEA روشی محبوب برای حل مسائل مکانیکی، عمرانی، بیوپزشکی و مهندسی است. FEA ابزاری پیشرفته در مهندسی برای طراحی و تست است. در شکل زیر نمونه‌هایی را ارائه می‌دهیم.

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

۱- از روشنایی واقع گرایانه استفاده کنید

اندازه روشنایی را با توجه به محتوای پروژه دستکاری کنید تا جنس وسایل و سایه ها بسیار واقعی تر به نظر برسد. ممکن است از محیطی شبیه به حالت اتوماتیک رندر سه بعدی عکسی داشته باشید، در این صورت به پارامترهای دوربین مانند سرعت شاتر، دیافراگم و سرعت ISO توجه داشته باشید و از همان مقادیر برای دوربین فیزیکی ۳ds Max خود استفاده کنید و سپس منبع نور خود را (به عنوان مثال HDRI یا sun) انتخاب کنید تا میزان روشنایی رندر شبیه به روشنایی عکستان شود. 

۲- تکسچر دادن خودکار

شیوه ساخت طرح UV در ورژن جدید نرم افزار ۳D Max یعنی نسخه ۲۰۱۹ سرگرم کننده تر و بهتر از نسخه های قبلی است. اکنون می توانید با ابزار ویرایشگر UV گزینه های point to point را استفاده کنید و با این ابزار نه تنها قادر خواهید بود پیش نمایش را مشاهده کنید بلکه می توانید زمانی که پوشش را فعال می کنید ویرایش های جدید اعمال شده را ببینید.

۳- نمایش کارآمد

دوربین خود را در مقیاس های ۳ds Max تنظیم کنید تا قبل از شروع مدل سازی دقیق، چشم اندازهای جذاب و قاب عکسهایتان را انتخاب کنید. در ادامه، فقط کافی است آنچه دوربین میبیند را مدل سازی کنید. با انجام این تنظیمات در وقت خود صرفه جویی می کنید. این امر شما را از وسوسه دیدن نمایش پروژه خود در یک تصویر با زاویه دید غیر منطقی دور خواهد کرد.

۴- تصحیح رنگ color correction

تصاویری که توسط رندر ساخته می شوند بهتر از حد متوسط به نظر می رسند، با این حال پردازش کردن یک تصویر رندر شده می تواند نتیجه کار شما را بی نظیر کند. جزئیات بصری کمی که تصویر شما را کمی بارز تر می کند مانند اصلاح رنگ موضعی، باریکه های نور بر روی تصویر، عمق میدان یا درخشش یا کمی تیز کردن نور می تواند باعث شود رندر شما معقول تر به نظر برسد و آن را بیشتر شبیه یک عکس واقعی کند. بهترین روشی که پیشنهاد می کنیم این است که رندر تولید شده تان را در این وبسایت از قسمت import بارگزاری کنید. سپس دکمه سمت چپ یعنی ۱_Tap Enhance را کلیک کنید. به همین راحتی رنگ های رندرتان اصلاح می شوند.

۵- از بهترین تکسچرها/متریال ها استفاده کنید

برای داشتن بهترین کیفیت رندر باید از بهترین متریالها نیز استفاده کنید. وبسایت معروف Evermotion در قالب پکیج هایی تکسچرهای باکیفیت را به صورت آماده ارائه کرده است که در اینجا می توانید به صورت رایگان دانلود کنید. اما اگر می خواهید متریال (شامل تکسچر+برجستگی و نور و …) را به صورت آماده دانلود کنید پیشنهاد می کنیم از این مطلب بهترین متریال های موجود را دانلود نمایید.

۶- اشیاء واقع گرایانه ایجاد کنید

بررسی کنید که چگونه اشیا و سطوح مختلف تحت شرایط نوری متفاوت تغییر می کنند. پیشنهاد می کنیم از این آبجکت های آماده که همه متریال ها را نیز در خود دارند دانلود و استفاده نمایید. همچنین آموزش نحوه استفاده از آبجکت به همراه متریال را در اینجا آموزش داده ایم!

۷- از تمام امکانات خود استفاده کنید

در هر پروژه استفاده ی به جای ابزار ها و در ارتباط بودن آنها با یکدیگر مهم است. می توانید به عنوان یک مبتدی یا حتی یک حرفه ای، بدون توجه به این که در چه حوزه ای مهارت دارید با اشتیاق کار کنید و از تمام ابزار های موجود در جای مناسبشان استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه، از این صحنه های آماده استفاده کنید. (نور، متریال و … به صورت آماده توسط حرفه ای های این رشته تهیه شده اند که به صورت آماده می توانید استفاده کنید). بسیاری از حرفه ای های تری دی مکس از این روش استفاده می کنند)

ادامه مطلب...

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

سخنرانی انگلیسی

خوش آمد گویی

در ابتدای هر سخنرانی باید از مخاطبان خود استقبال کنید. بسته به اینکه چه کسی را مورد خطاب قرار می دهید، باید از یک لهن کم و بیش رسمی استفاده کنید.

Good morning/afternoon/evening, ladies and gentlemen/everyone.

On behalf of “Company X”, allow me to extend a warm welcome to you.

Hi, everyone. Welcome to “Name of the event”.

معرفی سخنران

سطح رسمی بودن خوش آمد گویی شما در نحوه معرفی خودتان نیز اعمال می شود. طوری خودتان را معرفی کنید که با مخاطب مطابقت داشته باشد.

Let me briefly introduce myself. My name is “John Miller” and I am delighted to be here today to talk to you about…

First, let me introduce myself. My name is “John Miller” and I am the “Position” of “Company X”.

I’m “John” from “Company Y” and today I’d like to talk to you about…

معرفی موضوع

پس از خوش آمد گویی و معرفی سخنران، موضوع سخنرانی ارائه می شود. چند عبارت مقدماتی برای این کار عبارتند از:

Today I am here to talk to you about…

What I am going to talk about today is…

I would like to take this opportunity to talk to you about…

I am delighted to be here today to tell you about…

I want to make you a short presentation about…

I’d like to give you a brief breakdown of…

توضیح اهداف

همیشه توصیه می شود در ابتدا اهداف سخنرانی خود را برای مخاطب بازگو کنید. این کار به مخاطب کمک می کند تا اهداف شما را راحت تر درک کند.

The purpose of this presentation is…

My objective today is…

ادامه مطلب..

  • سارا کریمی
  • ۰
  • ۰

۱- روی فرایند تمرکز کنید، نه نتیجه
وقتی به یادگیری زبان انگلیسی فکر می کنیم، بیشتر انرژی خود را روی نتیجه متمرکز می کنیم. هدف ما از یادگیری زبان مواردی مانند ایجاد ارتباط با همکاران خارجی، پرسیدن آدرس در یک کشور خارجی و یا خواندن کتاب به زبان خارجی است. اما نکته ای که غالباً فراموش می کنیم این است که بین دو نقطه شروع و پایان مسیری وجود دارد که مستلزم تلاش، دقت و تمرکز است.

تمرکز روی پیچیدگی های فرایند یادگیری به جای نتیجه احتمالی آن، شما را از استرس ها رها می کند و درنهایت تأثیر مثبتی برسرعت پیشرفتتان می گذارد (ما اغلب توانایی های خود را بیش از حد ارزیابی می کنیم و انتظار داریم زودتر از حد ممکن به نتیجه برسیم). اگر تمرکز خود را به جای نتیجه روی مسیر بگذارید در صورت بروز تأخیر یا شرایط غیرقابل پیش بینی برنامه تحصیلی شما دچار مشکل نخواهد شد.


عجله نکنید – روند یادگیری ممکن است برای افراد مختلف سریع تر یا کندتر باشد.

 ۲- روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرین کنید
برای ایجاد عادات یادگیری جدید، به یاد داشته باشید که به کیفیت توجه کنید نه کمیت. لازم نیست ساعت های طولانی مطالعه کنید. بهتر است انواع فعالیت هایی که می توانند برای توسعه مهارت های جدید انگلیسی به شما کمک کنند را امتحان کنید (بخوانید، واژگان جدید را حفظ کنید، فیلم تماشا کنید)، اما به یاد داشته باشید که این فعالیت ها را باید به صورت مرتب انجام دهید. در دانشگاه کپلان، ما از یک روش یادگیری آزمایش شده برای تقویت زبان استفاده می کنیم: +K.

“روش K + تاکنون نتایج خوبی داشته است: این روش برای بهینه سازی فرایند یادگیری زبان انگلیسیاز طریق بازخورد علمی و یادگیری گروهی مبتنی بر هدف طراحی شده است. هدف از رویکرد Kaplan این است که زبان آموزان بتوانند از بهترین فرصتها برای یادگیری زبان در یک گروه استفاده کنند. زبان آموزان از نظر کمیت و کیفیت نیازهای فردی متفاوتی دارند، به همین دلیل ما K +tools را ارائه کردیم، یک سیستم آنلاین که به شما اجازه می دهد به تنهایی تمرین کنید، و در کلاس درس و خارج از کلاس یادگیری مؤثرتر و جالب تری را تجربه کنید”

ادامه مطلب..

  • سارا کریمی